На підставі розгляду збережених залишків фресок Михайлівського Золотоверхого собору та архівної інформації про фрескові зображення, що були втрачені під час їх демонтажу або пізніше, пропонується реконструкція стану ансамблю фресок на період його першого відкриття у 1888 році.
Дослідження техніки виконання окремих найкраще збережених фресок, стилістичні спостереження дозволяють дійти висновку, що майстри, які визначали коло взірців для фрескістів, працювали в Михайлівському соборі, були пов'язані з традицією мозаїк Дафні так само тісно, як і головні виконавці михайлівських мозаїк. Тож найвірогідніше, що роботою над мозаїчною і фресковою частинами художнього ансамблю Михайлівського Золотоверхого собору керували одні й ті самі майстри. Ймовірно також, що головні мозаїсти могли брати і безпосередню участь у роботі над фресковою частиною ансамблю, але стан фрескових фрагментів, що дійшли до наших днів, не дає можливості розгорнуто охарактеризувати їхні індивідуальні манери.